Eylül 2, 2025

Türk Balıkçılar Çeşme Boğazı’ndan Geçerken Kuvvetli Anlar Yaşadı

Türk balıkçılar, Akdeniz açıklarındaki orkinos avlama sürecini tamamlayarak dönüş yolunda Çeşme Boğazı'nda yer yer 2-3 metreye ulaşan dalgalarla gayret etti. Özel tedbirler alarak kafeslerin güvenliğini sağladılar.

Akdeniz açıklarında orkinos avlama sürecini tamamlayan Türk balıkçılar, dönüş yolunda yer yer 2 metreyi bulan dalgalarla çaba ederken, güçlü Çeşme Boğazı’ndan geçişte özel tedbirler aldı.

Orkinos, Memleketler arası Atlantik Orkinoslarını Müdafaa Komitesi (ICCAT) tarafından belirlenen kota çerçevesinde avlanıyor. Japonların çiğ balık eti ve pirinç kullanarak yaptığı suşinin ham unsuru olan orkinos, şiddetli bir avcılık ve yetiştiricilik süreci sonrası mutfaklara giriyor.

Malta ile Tunus ortasındaki memleketler arası sularda kota kapsamında belirlenen ölçüde orkinosları canlı biçimde kafeslere alan Türk balıkçılar, balıkları taşıyan kafesleri Akdeniz’den Ege’ye ulaştırmak üzere yaklaşık 30-35 gün süren sabit süratte bir deniz seyahatine başlıyor.

Balıkların sıhhati için kafesler sabit süratte çekilirken, teknelerin makineleri yol boyunca hiç durdurulmuyor.

Yolculuk boyunca rüzgar, dalga ve akıntılarla çaba eden balıkçıların, en çok zorlandıkları bölge olan Çeşme Boğazı’ndan geçişte de özel tedbirler aldı.

Boğazda yer yer 2-3 metreye ulaşan dalgalarla karşılaşan takımlar, su derinliğinin 15-16 metreye kadar düştüğü bölgede 25 metre derinliğindeki kafeslerin ziyan görmemesi için su altı kaldırma balonları kullandı.

Orkinoslar, böylelikle inançlı bir halde yıl sonuna kadar beslenecekleri İzmir’in Urla ilçesindeki Gerence Körfezi’ne ulaştı.

Balık dolu havuzların geçişi AA foto muhabiri tarafından su altından görüntüledi.

Kılıç Balık Orkinos Çiftlik Müdürü Hasan Yılmaz, 25 Mayıs’ta başlayan dönemin hava kuralları açısından şiddetli lakin avcılık tarafıyla verimli geçtiğini söyledi.

Yılmaz, “Doğada orkinos bolluğu gözle görülür hale geldi. ICCAT kotası sayesinde avcılık belirli bir nizama girdi, bu da stokların kendini toparlamasını sağladı. Bu yıl sürüler daha kalabalık ve canlıydı. Avlama sürecinde nispeten daha az zahmet çektik.” dedi.

En kuvvetli kademe Çeşme Boğazı

Yolculuk sürecinin en kuvvetli evresinin Çeşme Boğazı geçişi olduğunu belirten Yılmaz, şunları anlattı:

“Kafeslerimiz bir aylık seyahatten sonra seyahatin en kritik noktalarından birisi olan Çeşme Boğazı’ndaki sığ noktaya geliyor. Burada su derinliği yaklaşık 15-16 metre, kafeslerimizin derinliği ise 25 metredir. Bu bölgede hem balıklarımızın hem de kafeslerimizin ziyan görmemesi için ağların altını özel su altı balonlarıyla kaldırarak buradan emniyetli bir geçişi sağladık. Gayemiz Çeşme Boğazı’ndaki sığ bölgede ağların tabana takılmasını engellemek. Su altında yere takılıp parçalanma riski çok yüksek ve bu türlü bir şeyle karşılaşmak istemeyiz.”

Yılmaz, dalgıçların boğaz geçişinden evvel kafeslerin altına kaldırma balonlarını yerleştirdiğini lisana getirerek, bu sürecin titizlikle yürütüldüğünü vurguladı.

Kaldırma balonları sayesinde kafes ağlarının yerden yükseltildiğini anlatan Yılmaz, boğaz geçişinin zahmetsizce ve rastgele bir kayıp yaşanmadan tamamlandığını söyledi.

14 Mayıs’ta Yalova’nın Armutlu ilçesinden denize açılan kaptanlardan Mustafa Pars ise sürecin denizciler açısından epeyce yorucu geçtiğini anlattı.

İklim değişikliğinin kendilerini de etkilediğini anlatan Pars, şunları söyledi:

“Bir, iki yıldır hava koşulları daha olumsuz geçmekte. Aşağı üst bir aydan beri yollardayız. 32-33 gün sürdü buraya gelmemiz. Teknenin içinde 20 metrekare bir alanın içinde 2 ayı geçirmek zorunda kalıyorsunuz. Benim bu altıncı dönemim. Çeşme Boğazı’ndan geçerken sığlık olduğu için kafeslerin ağları daha derin olduğundan dalgıç arkadaşlar aşağıya iniyorlar denetimli bir halde rastgele bir kafeslere balığa bir ziyan gelmemesi için. Süratimizi düşürmüyoruz.”

Kaynak: AA / Mahmut Serdar Alakuş – Aktüel

About The Author

menderes escort alanya escort trwin giriş vdcasino trwin 2025 trwin yeni giriş
trwin